6852 769 912 98+ payaniroo @Payaniroochannel info@payaniroo.ir خراسان رضوی، مشهد، پارک علم و فناوری، ساختمان شرکت های فناور، طبقه 3

فن آوری مدرن برق (KNX/EIB)

فن آوری مدرن برق زندگی را راحت‌تر، ایمن‌تر و ارزان‌تر می‌سازد.

هوشی قرار گرفته بر روی دیوار!

هر شخصی که وارد ماشینش می‌شود، در دنیایی از فن‌آوری‎های پیشرفته نشسته است: فرآیندهای الکترونیکی بی‌شماری بکار گرفته شده است تا به راحتی و ایمنی بیشتر در جاده‌ها کمک کند. در هر حال آنچه که در اینجا مطرح است، امکان‌پذیری آن برای خانه‌ها و آپارتمان‌ها است: فن‌آوری‌های مدرن برق خانه‌ی شما را راحت تر و ایمن‌تر می‌سازد. همچنین با صرفه جویی در مصرف انرژی به کاهش هزینه‌های شما کمک می‌کند.

امروزه، خانه “هوشمند” بسیاری از موارد را می‌تواند بصورت خودکار انجام دهد. به شرط این که سازندگان امروزی علاقه‌مند به امکانات چنین سیستم‌هایی، در مرحله طراحی، به سیستم EIB/KNX توجه داشته باشند. برای تامین نیاز‌ها آینده، سیستم عصبی الکتریکی بر اساس استانداردهای جهانی معتبر طراحی شده است. این سیستم در ابتدا چیزی جز کابلی ناپیدا که در یک قوطی دیواری به همراه منابع تغذیه وابسته نصب می‌شود؛ نیست. هوش بعداً اضافه می‌گردد! این هوش کلیدهای فشاری سنسوری و پنل‌های کاربری را که جایگزین کلید‌های سنتی شده‌اند را شامل می‌شود. فرامین پیچیده کنترلی از طریق یک زوج سیم به چراغ‌ها، پرده‌ها، سیستم هشدار و سایر تجهیزاتی که در خانه با انرژی برق عمل می‌کنند، ارسال می‌شود.

سازندگان نیازی ندارند تا ذهن خود را درگیر جزئیات چگونگی این فرآیند سازند.آنچه مهم است: آسان بودن این تکنولوژی در عملکرد است. لمس یک انگشت کافی است تا سناریو کاملی از روشنایی یا حفاظت از خانه و آپارتمان در برابر آفتاب اجرا گردد. و حتی هنگامی که شخصی در خانه نیست، زیرا که در خانه بسیاری از عملکردها به صورت خودکار فرا خوانده می‌شوند. دما بیرونی، میزان انتشار نور، بارش باران یا سرعت باد اندازه‌گیری شده توسط سنسورها و نتایج حاصل از آن به عنوان مثال در سیستم گرمایش توسط سیستم مدیریت انرژی کنترل، سایبان ها برفراشته شده و کرکره‌ها بالا می‌رود.

با این حال، هر شخصی که معتقد است نقطه اوج فناوری خانه مدرن، یخچالی است که امکان برقراری تماس با یک شخص قبل از انقضای تاریخ مصرف شیر داخل آن را دارد، در مسیر اشتباهی قرار گرفته است. تنها راه حل‌های معقول، قانع کننده و اجرایی است؛ به عنوان مثال به افزایش ایمنی در خانه یک شخص می‌توان اشاره نمود. این امکان‎پذیر است تا با ذخیره سازی زمان‌های خاموش و روشن شدن چراغ‌ها در اتاق‌های مختلف طی مدت زمان چند هفته، مشابه آن را به صورت خودکار در مواقعی که ساکنان به سفر رفته‌اند؛ تکرار کرد. لذا هر شخص با هر نیت بدی که خانه را تحت نظر گرفته است، تفاوتی را مشاهده نخواهد کرد.

از اینرو علاوه بر امنیت بیشتر، همراه با مصرف انرژی کمتر، سیستم EIB/KNX راه‌کارهای مختلفی را جهت بهینه سازی منابع ساختمان و مصور سازی مصرف انرژی روزانه فرآهم آورده است. سیستم عصبی الکتریکی مدرن به مغزی قدرتمند نیاز دارد. این مغز همان Gira HomeServer است که می‌تواند با برد کامپیوتری یک ماشین مقایسه گردد. به کمک آن؛ نقشه، دیاگرام‌ها و تصاویر امکان ذخیره شدن در کامپیوتر خانه یا Gira InfoTerminal Touch  را دارد. تمامی این‌ها توسط یک متخصص آموزش دیده سیستم EIB/KNX در قالب یک فرم جذاب پیاده سازی شده و به طور کامل به تکنولوژی هوشمند خانه متصل می‌شود: تصاویر گرافیکی نشان می‌دهد که کدام چراغ‌ها در شب هنوز روشن مانده، و دمای سیستم گرمایش می‌تواند با یک کلیک موس در هنگام شب کاهش یابد. در صورتی که در اطراف خانه از دوربین مداربسته استفاده شده است، شما می‌توانید به سرعت و با یک نگاه به صفحه نمایش، از حضور افراد پشت درب آگاه شوید. به هر حال این امکان از خارج خانه نیز وجود دارد: به لطف اینترنت، خانه شبکه شده با Gira HomeServer، می‌تواند به راحتی از هر جای کره زمین کنترل گردد. اطلاعات بیشتر در خصوص سیستم EIB/KNX در سایت www.gira.com موجود است. همچنین متخصصین ما آماده پاسخگویی به سئوالات شما هستند.

مطالب مرتبط

مطلب مرتبطی با این پست پیدا نشد.